Rádi si děláme radost. A něco to stojí

Odečteme-li nutné životní výdaje, tedy například energie, jídlo a pití, většinou nám zbude ještě několik volných finančních prostředků, s nimiž disponujeme. Za co tyto finanční prostředky nejčastěji a nejraději utrácíme?
 stočené peníze
·         Vánoční dárky
Můžeme na to být s penězi prachbídně, ale pod stromečkem snad pokaždé nalezneme nějaký ten dárek zabalený v balicím papíru. Činíme tak především kvůli dětem, pro něž je Štědrý den nejhezčím dnem v roce, ale také kvůli atmosféře, která k Vánocům odjakživa patří.
·         Večírky a mejdany
Týká se to spíše mladší generace, nicméně i my dospělí jsme občas schopni nechat na nějaké té společenské události majlant. K večerním akcím odjakživa patří alkohol, zejména za ten tvrdší musíme vytáhnout z peněženky dost.
·         Dovolená
Po celoročním pracovním shonu se těšíme, až si konečně odpočineme na dovolené. K nejčastějším letním dovoleným patří pobyty u moře, v zimě pak rádi jezdíme na hory lyžovat nebo jen tak se nadýchat čerstvého vzduchu.
·         Oblečení
Chceme na veřejnosti dobře vypadat, to je přirozené. Zejména pak dámy jsou rády, když mají co na sebe. Takové společenské šaty a boty nevyjdou zrovna levně. V poslední době je ale nakupování oblečení výsadou také mladých mužů.
·         Kultura
Jít se podívat do kina na dobrý film, zajít si se svým partnerem do divadla, zúčastnit se reprezentačního plesu, to není v naší společnosti nic neobvyklého. Takové návštěvy ale rovněž v našem rozpočtu, tedy pokud jsou opakované, zanechají poměrně výraznou stopu.
·         Slavnostní příležitosti
Narozeniny, ať už naše, někoho blízkého či přátel, se pojí s dary, které něco stojí. A nemusí to být pouze oslava narozenin, ale také třeba výročí svatby či úspěchů ve škole a práci. Pokud jste na straně toho, kdo musí celé veselí organizovat a tedy i platit, prohnete se minimálně dvojnásobně.
vánoční bonus
·         Hlouposti
Přiznejme si to. Kolikrát jsme koupili něco, o čemž jsme se následně přesvědčili, že to vlastně vůbec nepotřebujeme, a bylo nám líto peněz vložených do koupi této věci? Žijeme ve světě marketingu a neustále nám je předhazováno, že bez toho či onoho se neobejdeme. Tomuto nevědomému tlaku často pak podlehneme.